01/15/SAP/01/02 Behandeling meldingen en klachten
Omschrijving
Lier bouwt verder aan een performant en laagdrempelig systeem voor de opvolging van klachten en meldingen en zet zo actief in op een klantgerichte dienstverlening.
Stand van zaken (indicator)
Stand van zaken (toelichting)
Het vooropgestelde resultaat van deze actie kon opnieuw worden behaald.
In uitvoering van het reglement klachten en meldingen werd ook in 2022 verder gewerkt aan een degelijke opvolging van klachten en meldingen die de stad bereikten.
Het eerste kwartaal van 2022 ontving de stad:
- 83 klachten
- 1.083 meldingen (dit is een sterke stijging t.o.v. het laatste kwartaal van 2021 met 836 meldingen)
Het tweede kwartaal van 2022 ontving de stad:
- 76 klachten
- 995 meldingen (dit is een lichte daling t.o.v. het eerste kwartaal van 2022, te wijten aan een significante daling van het aantal meldingen in de maand april)
Het derde kwartaal van 2022 ontving de stad:
- 90 klachten
- 1.154 meldingen (dit is het hoogste kwartaalcijfer tot nu toe)
Het vierde kwartaal van 2022 ontving de stad:
- 79 klachten
- 796 meldingen (dit is het laagste kwartaalcijfer van 2022)
Dit resulteert voor 2022 in:
- 328 klachten (stijging met 4 % t.o.v. 2021 en hoogste jaarcijfer tot nu toe)
- 4.028 meldingen (stijging met 5,5 % t.o.v. 2021 en hoogste jaarcijfer tot nu toe)
2022 werd dus afgesloten met het hoogste jaarcijfer ooit voor zowel meldingen als klachten.
Jaarlijks wordt de rapportage van de klachten verwerkt in een klachtenrapport dat aan de gemeenteraad ter kennisname wordt voorgelegd.
Tijd (indicator)
Tijd (toelichting)
Deze actie betreft een continu proces dat in de werking van de organisatie is ingebed.
Status
1-GestartStartdatum
01-01-2020Einddatum
31-12-2025Jaarrekening 2022
Rekening 2022 | Budget 2022 |